C C C C A+ A A- X

Обявява конкурс за назначаване на съдебен служител на длъжност „съдебен секретар“ – 2 /две/ свободни щатни бройки, по чл. 67, ал.1, т.1 от КТ

Дата на публикуване 8 януари 2025 Последна редакция 8 януари 2025 Кариери Отпечатай

О    Б   Я   В   А

 

ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРС

 

В изпълнение на Заповед № 3/ 07.01.2025 г. на и.ф.Административен ръководител-председател на ОС-Пазарджик, Окръжен съд –Пазарджик обявява конкурс за назначаване на съдебни служители на длъжност “съдебен секретар“ – 2 /две/ свободни щатни бройки, по чл. 67, ал. 1, т. 1 от КТ.

  1. Описание на длъжността „съдебен секретар“:

Изпълнява дейности по подготовката на делата за разглеждане в открити съдебни заседания; съставя протоколи за откритите съдебни заседания под диктовката на председателя на състава, които са на разположение на страните в тридневен срок от съдебното заседание; подрежда и номерира по реда на постъпването на книжата от заседанията; изпълнява разпореждания на съда, постановени в откритите заседания; изготвя призовки, изпълнителни листове, документи за изплащане на възнаграждения и разноски, формуляри, графици и др.документи, съгл. чл.55 от Правилника за администрация в съдилищата /ПАС/.

Минимален размер на основната заплата - 1183 лв.

Минимален ранг за длъжността - V ранг - 75 лв.

На служителите се заплаща ежемесечно и допълнително възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит.

  1. Изисквания за заемане на длъжността:
    • Минимални изисквания към кандидатите, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
  2. да е български гражданин, гражданин на друга държава-членка на Европейския съюз, на друга държава-страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария;
  3. да е навършил пълнолетие;
  4. да не е поставен под запрещение;
  5. да не е осъждан на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
  6. да не е лишен по съответния ред от правото да заема определена длъжност;
  7. да има завършено средно образование;
  8. при заемане на длъжността - по чл. 340а, ал.2 от ЗСВ, да не се окаже в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, с роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;
  9. да не е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
  10. да не е съветник в Общински съвет;
  11. да не заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия;
  12. да не работи по трудово правоотношение при друг работодател, освен като преподавател във висше училище;
  13. да не е адвокат, нотариус, частен съдебен изпълнител или упражнява друга свободна професия.
    • Специфични изисквания за заемане на длъжността:
  14. Компютърна грамотност и умения за работа с програмните продукти Word, Excel, Internet, бързина на писане и отлично владеене на компютърен машинопис;
  15. Работа със стандартно офис оборудване и съвременни офис процедури;
  16. Отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация;
  17. Умения за работа в екип, отговорност, комуникативност, организираност, самодисциплина, лоялност и инициативност.
  18. Необходими документи за участие в конкурса:
    • Писмено заявление за участие в конкурса /по образец/;
    • Декларация/съгласие за обработване на личните данни, съгл. Регламент (ЕС)2016/679 /по образец/;
    • Автобиография/по образец/- подписана от кандидата;
    • Копие от диплом за завършено образование /диплом, ведно с приложение/;
    • Документ, удостоверяващ компютърна грамотност /допустимо е удостоверяване на това обстоятелство посредством прилагане на копие от диплома за завършено средно или висше образование, от което да е видно изучаването на информационни дисциплини/ - копие;
    • Декларация относно обстоятелствата по чл.340а, ал.1 от Закона за съдебната власт /по образец/;
    • Медицинско свидетелство за постъпване на работа - оригинал.
    • Документ, че кандидатът не страда от психически заболявания и не се води на отчет в психиатрично лечебно заведение-оригинал;
    • Копие от документи, удостоверяващи трудов стаж /при наличие на такъв/;
    • Свидетелство за съдимост - оригинал;
    • По преценка на кандидата - копия от други документи за придобита образователно-квалификационна степен, придобити други квалификации, за владеене на чужди езици, препоръки от предишни работодатели и др.

Документите следва да бъдат окомплектовани в посочената по-горе последователност.

Представените копия на документите трябва да бъдат саморъчно заверени с гриф „Вярно с оригинала” и подпис на лицето.

Самоличността на кандидатите при провеждане на конкурса се удостоверява с документ за самоличност.

  1. Място и срок за подаване на документите:

Документите се подават лично или чрез пълномощник, с нотариално заверено пълномощно на адрес: гр. Пазарджик, ул. „Хан Крум” № 3, ет. 3, ст. 52 „Регистратура” всеки работен ден от 8.30 часа до 17.00 часа. Типова длъжностна характеристика на конкурсната длъжност, образците на документи по т.3 могат да бъдат изтеглени от интернет страницата на съда - https://pazardzhik-os.justice.bg/ или се предоставят на всеки кандидат от съд.служител на ОС-Пазарджик в „Информационен център“ всеки работен ден от 8.30 часа до 17.00 часа.

Краен срок за подаване на документите – 30 /тридесет/ календарни дни, който се брои от деня, следващ датата на публикация на обявата за конкурса в местен ежедневник.

Кандидатите могат да се обръщат за повече информация на телефон 034/409 500 - съдебен администратор.

  1. Начин на провеждане на конкурса и оценяване на кандидатите:
    • Конкурсът се провежда от комисия, чиито членове се определят със заповед, съобразно чл. 139 от Правилника за администрацията в съдилищата. Комисията заседава в пълния си състав и взема решения с обикновено мнозинство. За заседанията си комисията води протоколи, които се подписват от всички членове.
    • Конкурсът се провежда в три етапа:
  • първи етап - разглеждане от комисията на постъпилите заявления и представените документи;
  • втори етап - проверка на знанията и практическите умения, свързани с изискванията за заемане на длъжността;
  • трети етап – събеседване.
  1. Първи етап:
  • Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфични изисквания, предвидени в обявата за заемане на длъжността. До участие в следващия етап се допускат единствено кандидатите, представили всички изискващи се документи и отговарящи на изискванията, посочени в т. 2 от обявата.
  • Комисията взема решение, относно допускането за по-нататъшно участие в конкурса и изготвя протокол, съдържащ списък на допуснатите и недопуснатите кандидати, с посочване на съответните основания за недопускане. Определя датата, началният час и мястото за провеждане на следващия етап от конкурса и ги обявява едновременно с обявяването на списъците. Датата на втория етап не може да бъде по - рано от 14 /четиринадесет/ календарни дни от оповестяването на списъците.
  • Обявяването на списъците с допуснатите и недопуснатите кандидати става не по-късно от 7 /седем/ календарни дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса на общодостъпно място по т. 14 от тази заповед и на интернет страницата на съда едновременно с датата, мястото и часа на провеждане на следващия етап.
  • Недопуснатите кандидати могат да подадат жалба до административния ръководител на съда в 7-дневен срок от обявяването на списъците. Административният ръководител на съда се произнася окончателно в 3-дневен срок от получаване на жалбата. Жалбата не спира конкурсната процедура.
  • Когато няма допуснати кандидати, председателят на съда с писмена заповед прекратява конкурсната процедура.
  • Конкурсът се провежда по обявения начин и когато допуснатия кандидат е само един.
  1. Втори етап:
    • Кандидатите за заемане на длъжността „съдебен секретар“ пишат текст под диктовка, с цел проверка на практическите им умения и качества при използване на компютърен машинопис - бързина и точност при писане, създаване на файл и подреждане на текст, както и степента на владеене на правопис, граматика и пунктуация.

         Оценяването на работите на кандидатите се извършва, като се преценява съответствието на написаното с продиктувания текст – по обем и съдържание, подредба, правопис, граматика и пунктуация.

  • Всеки член на комисията оценява работите на кандидатите по шестобалната система с точност до 0,25. Оценката на всеки кандидат от този етап се формира като средноаритметично число от оценките на всеки от членовете на комисията.

До участие в трети етап от конкурса се допускат кандидатите, получили оценка не по-ниска от „Много добър“ 4,50 във втория етап.

За този етап от конкурса комисията изготвя протокол, който се обявява на общодостъпно място по т. 14 от заповедта и на интернет страницата на съда едновременно с датата, мястото и часа на провеждане на трети етап за съответната длъжност.

  1. Трети етап- събеседване:

Провежда се само с кандидатите, получили оценка не по-ниска от „Много добър 4,50“ на втория етап от конкурса.

Оценяването на кандидатите в този етап се извършва по следните критерии:

а)        знания относно организацията и дейността на администрацията в съдилищата, структура и основни функции на съдебната власт в Република България;

б)        личностни качества - комуникативност, начин на изразяване, съобразителност, инициативност;

в)        притежавани умения и опит, които могат да се използват за длъжността, за която кандидатстват;

г)        мотивация за кандидатстване;

Всеки член на комисията оценява представянето на кандидатите по шестобалната система с точност до 0,50. Оценката на всеки кандидат от този етап се формира като средноаритметично число от оценките на всеки от членовете на комисията.

Комисията изготвя протокол за този етап, в който се посочват оценките на участвалите в него кандидати.

  1. Класиране и обявяване на крайните резултати от конкурса:
  • Класирането на кандидатите се извършва въз основа на крайната оценка на всеки от тях, която представлява средноаритметично число от получените оценки на втори и трети етап от конкурса. При кандидати с еднакви крайни оценки предимство в класирането има този от тях, с по- високата оценка от трети етап /събеседване/.
  • За резултатите от конкурса, комисията по провеждането му съставя протокол с крайната оценка от конкурса на всеки кандидат, определена по реда на 9.1 и класира успешно издържалите конкурса.
  1. Протоколът от крайния резултат на конкурса се публикува на интернет страницата на съда и се съобщава на участниците в него в 3- дневен срок от провеждането му .
  2. С класираните на първо и второ място кандидати се сключват споразумения и им се връчва индивидуална длъжностна характеристика, съобразена с типовите длъжностни характеристики на съдебните служители в администрацията на съда.
  3. Обявлението на конкурса да съдържа данните съобразно чл. 140, ал. 3 от ПАС и да се публикува в един местен ежедневник, на интернет страницата на съда и се постави на таблото за обявления на съда, намиращо се във фоайето на Съдебната палата в гр. Пазарджик.

                                                                  

                                                                    

 

/п/

 

 (ЕЛЕОНОРА СЕРАФИМОВА)

И.Ф.Административен ръководител-

председател на ОС-Пазарджик

 

 

 

 

 

ОБЯВАТА Е ПУБЛИКУВАНА ВЪВ В. „МАРИЦА“, БР.№4/08.01.2025 г.

Свързани файлове

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация